(A) IMPAK TERHADAP PELAJAR
Graf memaparkan perbandingan yang ketara bilangan jawapan betul 25 pelajar D1M1T5 sebelum dan selepas diperkenalkan dengan teknik 3GO. Markah ujian pos pelajar kelas tersebut menjadi lebih baik berbanding markah ujian pra. Ini kerana, 19 pelajar memperoleh markah penuh semasa ujian pos berbanding prestasi semasa ujian pra yang mana tiada pelajar yang memperoleh markah penuh.
Jadual diatas menunjukkan dapatan soal selidik keatas responden kajian. Dapatan mendapati bahawa para pelajar bersetuju daya ingatan, minat dan motivasi mereka dalam menyelesaikan soalan pembezaan bagi fungsi Trigonometri berada pada tahap tinggi (skala 4 dan 5) selepas diperkenalkan dengan teknik 3GO.
Gambar di atas menunjukkan perbandingan hasil kerja pelajar sebelum dan selepas diperkenalkan dengan teknik 3GO. Masalah kecuaian pelajar dalam setiap langkah-langkah pembezaan dapat diatasi.
(B) IMPAK TERHADAP PENSYARAH
(C) IMPAK TERHADAP PELAKSANAAN PDP
(D) IMPAK TERHADAP ORGANISASI
(E) IMPAK TERHADAP SISTEM PENDIDIKAN
No comments:
Post a Comment